Závodní víkend TCR Eastern Europe v Mostě přinesl našemu týmu druhý nejvyšší bodový příděl v dosavadní sezóně TCR Eastern Europe. A to navzdory tomu, že jsme na sever Čech odjeli v pozměněné sestavě.
Seriál TCR Eastern Europe pokračoval pátou zastávkou na Autodromu Most. Na tento okruh máme skvělé vzpomínky, protože jsme tu v loňské sezóně zásluhou Bartosze Groszeka slavili titul. Letos jsme před tímto závodním víkendem řešili nepříjemnosti spojené s odstoupením Tobiase Poschika a Sebastiana Steibela ze šampionátu. Starší modrá Audi zůstala bez řidiče. Po volantu volné černo žluté sáhl matador cestovních vozů a odchovanec mosteckého Autodromu Petr Fulín, což slibovalo zajímavou podívanou.
Petr se sžil s autem velmi rychle a od začátku víkendu dokazoval, že ne nadarmo je nejlepším českým okruhářem v rámci cestovních vozů. Ve volném tréninku dojel druhý se ztrátou šesti setin sekundy. V kvalifikaci už se ve výsledcích nacházel tam, kde jsme si všichni přáli - na prvním místě.
V prvním závodě si Petr hned po startu zkušeně pohlídal útok jednoho ze závodníků za sebou a po zbytek závodu si udržoval konstantní náskok - cílem projel podle očekávání jako první. Radim se v prvním závodě po startu z třináctého místa držel v bojující skupince. Při pokusu o útok na závodníka před sebou nedobrzdil do první šikany, což ho stálo pár vteřin. Nakonec ale náskok smazal a díky penalizaci hned tří soupeřů před sebou figuruje ve výsledcích na dvanácté příčce.
Do druhé, mokré, jízdy startovali naši závodníci ze sedmého a dvanáctého místa. Petr se od zhasnutí červených světel tlačil dopředu, aby se co nejdříve přiblížil čelu závodu a mohl znovu zaútočit na první místo. Rozhodující moment přišel šest minut před koncem. Petr zkusil překvapivý manévr na vedoucího závodníka, který ale vyústil v kontakt, zlomené táhlo řízení a konec v závodě. Radim ztratil krátce po startu přišel o tři pozice a po zbytek závodu kroužil po dráze osamocen. Cíl protnul díky odstoupení Petra Fulína jako čtrnáctý.
Do vytrvalosti v rámci ESET Cupu nastoupila jako tradičně posádka Radim Adámek - Bartosz Groszek. Závod rozjel Bartosz a celý svůj part si užíval závodění se silnějšími auty. Radim přebíral na prvním místě a na tom také auto za zhoršujících se povětrnostních podmínek dovezl do cíle. Druhý tým v cíli zaostával o celé kolo.