Aditis Racing má za sebou svou zatím nejúspěšnější sezónu
Sezóna 2022 bude mít v týmové kronice ADITIS RACING své speciální místo. Našemu závodníkovi Bartoszi Groszekovi se podařilo zvítězit v šampionátu TCR Eastern Europe.
Protože jsme s Bartoszem spolupracovali už v roce 2021, věděli jsme, že s ním budeme hodně silní. Proto jsme si před sezónou vytyčili hned dva cíle - titul mezi závodníky i mezi týmy.
Bartosz vkročil do sezóny rázným krokem hned v prvním závodním víkendu. Na Hungaroringu byl nejrychlejší v kvalifikaci a po startu z pole position ovládl i první závod. Po čtvrtém místě v závodě číslo dvě odjížděl z Maďarska pohodlně usazen ve vedení šampionátu. A ikdyž se jeho náskok během sezóny měnil, nacházel se na prvním místě i před posledním závodním víkendem. Ať už díky úspěšným domácím jízdám v Poznani, kde bral vítězství a druhé místo. Nebo díky své úchvatné stíhačce v Grobniku. Tam se mu nepodařilo odjet z pole position a ocitl se na chvostu pole. Dravou jízdou si ale zajistil skvělých 19 bodů za druhé místo a nejrychlejší kolo závodu. K rozuzlení dramatické zápletky mělo dojít v Mostě a bylo to přesně finále, jaké si celá sezóna zasloužila. Dva body dělily ještě v sobotu ráno oba dva titulové aspiranty - tím druhým byl Petr Semerád. V kvalifikaci ani jeden nebodoval. Po prvním závodě Bartosz dokonce poprvé v sezóně přišel o vedení v šampionátu, když ho Semerád rozhodil lehkým ťukancem v první zatáčce a dojel před ním. Poslední závod sliboval, i díky vypjaté atmosféře, která se vznášela nad paddockem po sobotním průběhu, dramatickou podívanou. A nejen členům týmu, ale i divákům na mosteckém autodromu se jí dostalo vrchovatě. Aby mohl slavit titul, potřeboval Bartosz dokončit závod před Semerádem. Ten se snažil dostat za každou cenu dopředu a během prvních pár kol náš jezdec odrazil minimálně čtyři jeho útoky. Jak závod gradoval, stupňovalo se i napětí na boxové zídce. Titulovému souboji ale nakonec vystavila stopku technická závada na autě Petra Semeráda. Bartoszovi stačilo dokončit závod na bodech. To se mu podařilo, jeden z cílů sezóny byl splněn a oslavy mohly začít.
Titul v celkovém hodnocení týmů se nám bohužel získat nepodařilo. I Radim Adámek přidával body do společné pokladnice. Nebylo jich ale tolik, kolik by si představoval. A hlavní překážky k vyšším bodovým ziskům byly přinejmenším paradoxní. První z nich se ukázaly být starty z pole position. Hned třikrát startoval Radim do závodu z prvního místa. Pokaždé ale dostal ránu od některého ze soupeřů, která ho poslala v lepším případě na konec pole, v tom horším dokonce rovnou do boxů. Druhým faktorem bylo, taktéž paradoxně, nové auto. Před Grobnikem jsme v naší garáži přivítali Audi RS3 LMS TCR 2021. Ta ale trpěla poměrně velkými porodními bolestmi a znemožňovala Radimovi buď vůbec spatřit cíl závodu, a nebo dojet na bodovaných pozicích. Pro Radima tedy sezóna 2022 nebyla tou nejlepší. Technické problémy s novou Audi se ale podařilo během sezóny vyřešit, takže s očekáváním vyhlížíme rok 2023.
Obrovské díky patří našim mechanikům. Navzdory technickým problémům s novou Audi jsme měli auta připravená do každé jízdy v nejlepší možné kondici, což byl jeden z významných faktorů v boji o titul. Děkujeme!
Děkujeme i všem, kteří nás během celého roku jakkoliv podporovali a těšíme se na sezónu 2023.