Nákupní košík
Celkem: 0 Kč

Aditis Racing má za sebou svou zatím nejúspěšnější sezónu

Sezóna 2022 bude mít v týmové kronice ADITIS RACING své speciální místo. Našemu závodníkovi Bartoszi Groszekovi se podařilo zvítězit v šampionátu TCR Eastern Europe.

Protože jsme s Bartoszem spolupracovali už v roce 2021, věděli jsme, že s ním budeme hodně silní. Proto jsme si před sezónou vytyčili hned dva cíle - titul mezi závodníky i mezi týmy.

Bartosz vkročil do sezóny rázným krokem hned v prvním závodním víkendu. Na Hungaroringu byl nejrychlejší v kvalifikaci a po startu z pole position ovládl i první závod. Po čtvrtém místě v závodě číslo dvě odjížděl z Maďarska pohodlně usazen ve vedení šampionátu. A ikdyž se jeho náskok během sezóny měnil, nacházel se na prvním místě i před posledním závodním víkendem. Ať už díky úspěšným domácím jízdám v Poznani, kde bral vítězství a druhé místo. Nebo díky své úchvatné stíhačce v Grobniku. Tam se mu nepodařilo odjet z pole position a ocitl se na chvostu pole. Dravou jízdou si ale zajistil skvělých 19 bodů za druhé místo a nejrychlejší kolo závodu. K rozuzlení dramatické zápletky mělo dojít v Mostě a bylo to přesně finále, jaké si celá sezóna zasloužila. Dva body dělily ještě v sobotu ráno oba dva titulové aspiranty - tím druhým byl Petr Semerád. V kvalifikaci ani jeden nebodoval. Po prvním závodě Bartosz dokonce poprvé v sezóně přišel o vedení v šampionátu, když ho Semerád rozhodil lehkým ťukancem v první zatáčce a dojel před ním. Poslední závod sliboval, i díky vypjaté atmosféře, která se vznášela nad paddockem po sobotním průběhu, dramatickou podívanou. A nejen členům týmu, ale i divákům na mosteckém autodromu se jí dostalo vrchovatě. Aby mohl slavit titul, potřeboval Bartosz dokončit závod před Semerádem. Ten se snažil dostat za každou cenu dopředu a během prvních pár kol náš jezdec odrazil minimálně čtyři jeho útoky. Jak závod gradoval, stupňovalo se i napětí na boxové zídce. Titulovému souboji ale nakonec vystavila stopku technická závada na autě Petra Semeráda. Bartoszovi stačilo dokončit závod na bodech. To se mu podařilo, jeden z cílů sezóny byl splněn a oslavy mohly začít.

Titul v celkovém hodnocení týmů se nám bohužel získat nepodařilo. I Radim Adámek přidával body do společné pokladnice. Nebylo jich ale tolik, kolik by si představoval. A hlavní překážky k vyšším bodovým ziskům byly přinejmenším paradoxní. První z nich se ukázaly být starty z pole position. Hned třikrát startoval Radim do závodu z prvního místa. Pokaždé ale dostal ránu od některého ze soupeřů, která ho poslala v lepším případě na konec pole, v tom horším dokonce rovnou do boxů. Druhým faktorem bylo, taktéž paradoxně, nové auto. Před Grobnikem jsme v naší garáži přivítali Audi RS3 LMS TCR 2021. Ta ale trpěla poměrně velkými porodními bolestmi a znemožňovala Radimovi buď vůbec spatřit cíl závodu, a nebo dojet na bodovaných pozicích. Pro Radima tedy sezóna 2022 nebyla tou nejlepší. Technické problémy s novou Audi se ale podařilo během sezóny vyřešit, takže s očekáváním vyhlížíme rok 2023.

Obrovské díky patří našim mechanikům. Navzdory technickým problémům s novou Audi jsme měli auta připravená do každé jízdy v nejlepší možné kondici, což byl jeden z významných faktorů v boji o titul. Děkujeme!

Děkujeme i všem, kteří nás během celého roku jakkoliv podporovali a těšíme se na sezónu 2023.

Nejúspěšnější závody sezóny

Na samém konci sezóny 2024 jsme si připsali její nejúspěšnější víkend, když naši závodníci zazářili hned ve třech závodních sériích na…
Číst více

Další poháry s Porsche

Také ve druhém závodním víkendu s naším stále ještě novým Porsche, jsme dosáhli na několik pohárů. Odvezli jsme si druhé a třetí…
Číst více

Úspěšná premiéra s novou technikou

K dalšímu závodnímu víkendu jsme odjeli do Mostu, kde jsme tentokrát neukázali naší Audi RS3 LMS TCR, ale nové náčiní v podobě Porsche…
Číst více
Zavřít
Loading...